Current ecoDMS News
ecoMAILZ enables long-term, secure storage of incoming and outgoing emails including their attachments. The software fulfils the necessary requirements for legally compliant email archiving. .

ecoDMS GmbH has released an update of the ecoMAILZ email archive with version 1.0.6. It includes various new features, optimizations and improvements. For example, ecoMAILZ can now be installed under Debian 10 (buster) and on Windows Server 2019. The ecoMAILZ Thunderbird add-on is now compatible with Thunderbird 68.X. Moreover, there is a new feature called “Ignore certificate errors”. Per default ecoMAILZ archives emails regardless of whether an error occurs in the stored certificate of the email server. If certificates should be included, the “Ignore certificate errors” function can be disabled. This is just a small extract of the ecoMAILZ version. The full changelog is available on the ecoDMS website of the Aachen-based company.

Read changelog

Important Update Information

Before you can install the ecoMAILZ components, you must first download the correct ecoMAILZ version. The ecoMAILZ version valid for you depends on your license and the selected update term. You can determine the ecoMAILZ version that is valid for your license number on the ecoDMS website by entering your license information. To do so, you need your license number and the name of the license holder. The search always displays the latest ecoMAILZ version that is valid for you. If ecoDMS GmbH has provided later ecoMAILZ versions, you can only use them if you renew the update term or if you use a new ecoMAILZ license. The search module for checking your license is available at the following link:

Search Module

If you do not have a valid ecoMAILZ license and want to use the system as a trial version for test purposes with a maximum of 3000 emails, you can always install the latest version of ecoMAILZ. Learn more about the version number of the latest ecoMAILZ version on the ecoDMS website at the above link. All available ecoMAILZ versions are listed in the download area of the ecoDMS website. Download the ecoMAILZ version you require. You can see the version identifier for each download entry.

Product Information

The web client allows convenient access to the email archive through a web browser from any device. The modern user interface automatically adapts to the browser size. This allows ecoMAILZ to be used on a computer, laptop, smart phone and tablet.

Go to videos

Im Mittelpunkt von ecoMAILZ steht das integrierte E-Mailarchiv auf Basis einer Container-Speichertechnik. Alle Nachrichten können hiermit dauerhaft und gesetzeskonform vorgehalten werden.

Gefüllt wird das Archiv mit Hilfe von sogenannten Adaptern, die die Schnittstelle zu nahezu allen gängigen E-Mailsystemen bereitstellen. So empfängt ecoMAILZ die Nachrichten aus unterschiedlichsten Quellen wie zum Beispiel Microsoft Exchange Server, IMAP, POP3 und das Dateisystem. Das System ruft die Nachrichten direkt am Mailserver ab und legt sie dann automatisch im Archiv ab.

Um den rechtlichen Anforderungen der E-Mailarchivierung nachzukommen und gleichzeitig nicht archivierungspflichtige E-Mails von der Archivierung auszuschließen, arbeitet ecoMAILZ mit einem zweistufigen Archivierungskonzept. Hierbei erhält jede Nachricht einen entsprechenden Status. In Kombination mit einer frei konfigurierbaren Sichtungsfrist kann über den Status der aktuelle Archivierungsstand verwaltet werden. Beispielsweise ermöglicht dieser Prozess, dass private E-Mails innerhalb einer Frist gekennzeichnet und damit auch nicht endgültig archiviert werden.

Das vollständige Auslesen der abgelegten E-Mails und deren Informationen macht die anschließende Suche so einfach wie Googeln. Über die integrierte Volltextsuche und mittels verschiedener Filter sind alle Nachrichten und deren Anhänge schnell wiederauffindbar.

Der geringe Konfigurationsaufwand macht ecoMAILZ zu einem transparenten und performanten E-Mail Archiv. ecoMAILZ ist schnell installiert und einfach zu bedienen. Der integrierte Einstellungsbereich erlaubt eine kundenspezifische Konfiguration des E-Mailarchivs.

Über Plugins für Thunderbird und Outlook behalten die Nutzer stets die Übersicht über den Status der E-Mails. Sollte eine E-Mail z.B. in der E-Mailanwendung gelöscht worden sein, ist die E-Mail über den Web Client von ecoMAILZ trotzdem schnell wieder abrufbar.

ecoMAILZ sorgt ebenfalls für eine komfortable Datensicherung und deren Wiederherstellung. Mit den modernen Backup-Funktionen können alle archivierten Daten automatisiert gesichert und bei Bedarf wiederherstellt werden.

Alle Nutzer des Dokumenten-Management-Systems profitieren zudem von der Schnittstelle zum ecoDMS Archiv. Ein Plugin zur optionalen Verschmelzung von ecoMAILZ und dem ecoDMS Archiv ist nämlich ebenfalls Bestandteil der Software.

Die Nutzer erhalten mit ecoMAILZ ein modernes E-Mail-Archivierungssystem zu fairen Preisen, das eine automatische und gesetzeskonforme Archivierung all Ihrer E-Mails möglich macht.

Download the current version of the successful archiving system and test the features for free for 30 days. In the shop you can purchase licences for the full version.

The "ecoMAILZ" email archive is a new standalone software for automatic and legally compliant email archiving. Test the software with up to 3000 messages for free.

Press Clippings

Numerous magazines and PR portals report on our company and our archiving systems. You can find an extract of our clippings here.